אתן בחיים לא תאמינו איך מלמדים חינוך מיני בנורווגיה!

זין

בעוד שאנחנו אלופי השמרנות (המילים מציצה או זין הן מילים שלא יאמרו במדיה לעולם, סדרת ילדים עם בני נוער שמדברים על מין ומיניות מקבלת ביקורות מהורים מודאגים ועוד), בנורווגיה הולכים על גישה שונה בתכלית!

יש פה 5 דקות שהוקרנו בטלוויזיה הממלכתית במסגרת חינוך מיני על זין, בולבול, פין. למרות שזה בנורווגית ובלי תרגום, אני הייתי מהופנטת. הבדלי הגישה ותפיסות העולם (כמו גם תפיסות הבולבולים והאשכים) הוא מטורף!!

אבל אני לא יעשה לכן ספויילרים- פשוט תראו בעצמכן:





מצד אחד, מדהים שיש כזאת פתיחות וידע נגיש ונראה שהנושא מועבר בצורה ממש קלילה וזורמת ושזה לא אישיו

מצד שני, המגע באיברים פרטיים כאילו זה היה חסר חשיבות צרם לי, גברים כאובייקט, כאסופה של איברים

מצד שלישי, היה בזה גם משהו מעצים ומרענן, האישה היא זו שבשליטה, היא זו שמדברת בעוד הגברים שם לקישוט

מה דעתכן?

בכל אופן, אם אתם הורים לילדים, דברו איתם על סקס! אין בזה בושה! זה טבעי וכיף וככל שזה יהיה יותר נוכח בשיח כך הם גם ירגישו חופשי לשאול אתכם על זה. ילדים היום חשופים למלא מידע, העובדה שזה טאבו ומביך ולא מדובר הופך את זה למעניין אבל גם למסוכן. החינוך המיני בימינו הוא דרך הרשת, מה שמציף את הרשת זה פורנו שלא ממש מציג תמונה מציאותית של איברי גוף או של אינטימיות והנאה. זה לא עבודה של חינוך מיני בבית ספר או בתוכניות טלויזיה, זה לגמרי האחריות שלכם כהורים.

יש לי חברה שאמרה לי שהיא מקפידה על הפגנת מיניות מול הילדים שלה, לדבר על זה, ללטף את בן הזוג שלה, לא להסתיר את הפן הזה בחיים שלה. אני עוד לא שם, אבל זה בהחלט נראה לי הדבר הבריא לעשות.

ובינתיים דף מומלץ בנושא חינוך מיני בראייה שיוויונית-פמיניסטית: מידע אמין על מין

 



הצטרפי לניוזלטר של אישווה

אהבת את הפוסט? מוזמנת לשתף

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *