החדשות הטובות מהחזית הפמיניסטית – 5 ניצחונות ששווה לנצור

צעדת השרמוטות2

אחרי חודש מזעזע, עם שלוש פרשיות של אונס קבוצתי בארץ, עם טראמפ (רלוונטי לארבע השנים הקרובות), עם כתבת בוקרשט המציגה נורמליזציה של יחס לנשים כאל מוצר צריכה בפריים טיים וזה רק מדגם קטן.

חשוב לזכור שכשמרגיש הכי חשוך, צריך להיאחז באור ולהמשיך ללכת לקראתו.

בשבוע האחרון היו גם ידיעות טובות ומרגשות בחזית הפמיניסטית שחשוב לציין אותם, לחגוג את הניצחונות הקטנים לאורך הדרך. אנחנו חייבות את זה לשפיות שלנו ולמוטיבציה להמשיך…

אלה הניצחונות שליקטתי (מוזמנות להוסיף עוד נצחונות בתגובות)  :

  1. צעדת השרמוטות הייתה מדהימה! הייתה אווירה מחשמלת של סולידריות ובטחון ועוצמה נשית. היו שם אינספור רגעים קסומים, זעם שהיה צריך לצאת, ביחד עם אהבה גדולה ואחוות אחיות. הגיעו כאלפיים נשים ומגדרים נוספים. והיה תחושה מרעננת של שינוי באוויר. של יכולת להתאגד ולשנות. כן ירבו הרגעים האלה!

2. בעקבות עתירה שהגיש המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות לבית המשפט המחוזי בתל אביב הודיעה עיריית תל אביב כי נשלל רישיון העסק של מועדון החשפנות "הפוסיקט". למה זה כל כך מרגש? כי הפוסיקט הוא אחד ממועדוני החשפנות הגדולים ביותר בישראל, והוא מהווה "שער כניסה" לעולם הזנות עבור נשים ונערות צעירות מרחבי הארץ שמגויסות לעבודה כרקדניות ולמעשה מודחות ומנוצלות בו לזנות מידי ערב.

3. בפרשת הכתבה באולפן שישי על תיירות המין בבוקרשטהכתב עמרי קרונלנד הושעה והעורך איתי דנקנר יצא לחופשה מוקדמת. וכן, העובדה שהכתבה יצרה בקלאש פמיניסטי מטורף זה ניצחון אדיר! זה חייב את המערכת לחקור ולהסיק מסקנות. מדהים!

4. הנשיא החדש של צרפת עמנואל מקרון ממנה 11 נשים כשרות בקבינט – מתוך 22 שרים, שוויון מוחלט! למה זה מדהים? כי זה ממשיך את הקו של רה"מ קנדה ג'סטין טרודו שקיבל את אותה החלטה. זה שם רף גבוה וחשוב בהתייחס לשלטון ולייצוג שוויוני של מקבלות ומקבלי החלטות וזו מגמה עולמית מדהימה ומרגשת.

5. בפסטיבל דוקו אביב ליצירה דוקומנטרית זכו שלוש יוצרות במקומות הראשונים! מדהים ומרגש ומצריך פוסט נפרד בפני עצמו!

זוכות

 

אנחנו האקטיביסיות חוטאות הרבה פעמים בלהסתכל על כל מה שצריך עוד לתקן, להילחם, לשנות. וכל כך חשוב רגע לעצור, לשמוח ולהכיר בכך שהשינוי קיים והוא קורה ואנחנו מתקדמות, גם כשלפעמים זה מרגיש ההפך הגמור.

כל הכבוד לכל הנשים היוצרות את השינוי הזה – אתן התקווה האמיתית.

הצטרפי לניוזלטר של אישווה

אהבת את הפוסט? מוזמנת לשתף

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *