דריה נתקלת באי צדק ביום הראשון לחייה

דריה נולדה ב20/12/13, בלידת בית, עם האבא המדהים שלה, עם מיילדת ודולה. הלידה ערכה שבע שעות מתוכם כמעט שעתיים צירי לחץ. זו הייתה החוויה הקשה, העוצמתית והמעצימה בחיי. היה לי הריון מדהים ומרגש, ידעתי מבלי להצטרך אף בדיקה (למרות שעשיתי את כולן) שהיא בריאה ושאני בריאה ושהגוף שלי יודע ללדת. גם ידעתי שכשאני מגיעה לבתי חולים סף הלחץ שלי עולה, אני שונאת את אור הפלורסנטים, את הרופאים יודעי הכל ואת זה שאני באמת תמיד מגיעה לשם בנסיבות קשות ואני בעיקר ממש לא חולה!
אז החלטנו על לידת בית.
מיילדת עולה 5,000 ₪ ושווה כל גרוש!
דולה עולה עוד 1,600 ₪ ושווה כל גרוש!
(יש מפגשים איתן גם לפני וגם אחרי, ההכנה ללידה וליווי אחרי זה, כמו שהיה בתקופת השבטים..)
ידענו מראש שרק אם נלך לבית חולים נקבל מענק לידה ותכננו ללכת. אבל, אחרי הלידה מה לעשות שכואב לך הכל ושאם את נמצאת בבית ויש לך תינוקת בריאה, את אחרי מקלחת ובמיטה שלך זה סותר כל היגיון להגיע לבית חולים…
אז לא הלכנו וכך גם מענק לידה לא קיבלנו.
בחישוב מהיר, המדינה חסכה על הבת שלי כ- 11,000 ₪ שהיא לא נתנה לבית חולים ועוד 1,751 ₪ מענק לידה.
סך הכל כ-13,000 ₪ שנותרו בקופת המדינה.
כפרה על הכסף, התברכנו שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו (שלא תהיה טעות אנחנו זוג צעיר, נגר ומורת דרך שעובדים קשה כדי להתפרנס, יעני מעמד ביניים קלאסי) אבל בסדר עדיפויות אנחנו שמחים להוציא את הכסף על זכות הבחירה באיך ללדת.
אבל זו בדיוק הבעיה! אנחנו גאים לחיות בדמוקרטיה, אבל לנשים בארץ אין באמת זכות בחירה, זו זכות בחירה רק למי שיש אמצעים וזה פשע! שלא נדבר על כך שזה יחסוך כסף לקופת המדינה אם היא תממן מיילדות בית. אני יודעת שלבתי חולים יש פה מונופול ואינטרס כלכלי רציני, אבל באמת שהגיע הזמן לשינוי.

אני קוראת לכל הנשים לחתום על העצומה למען חופש בחירה אמיתי
אני קוראת לשרת הבריאות ושר האוצר לשבת ולבחון את הסוגיה הזאת.

אנחנו לא מיעוט הזוי. אני והאיש שלי שנינו קצינים בדימוס, אלון הוא סמ״פ במילואים, גם החברות שלי שעשו את אותה בחירה, רופאות, מדעניות… אנחנו נשים שהחליטו לקחת אחריות על הלידה שלהן, יש לנו זכות לכך והגיע הזמן שהמדינה תכיר בזה וגם תברך על המקום המעצים הזה עבור נשים.
יעל (גרמן), בתור אישה, יש לך הזדמנות היסטורית, הגיע הזמן שיסמכו עלינו לעשות את הבחירה הטובה ביותר לנו ולילדים שלנו, מי כמוך יודעת שנעשה את הכי טוב עבורם ושצריך להפסיק לקבל החלטות בשביל נשים.

*מעריכה מאוד את הרפואה המודרנית, חייהם של תינוקות רבים ואימהות ניצלו בזכותה, אבל באופן סטטיסטי 90% מאתנו לא זקוקות להתערבות רפואית, העובדה שהסטטיסטיקה מעידה על ריבוי התערבויות שלא לצורך בבתי חולים מראה לנו שאולי זו לא הדרך ומה שבטוח זה שזו לא הדרך עבור כולן..

תנו לנו את זכות הבחירה!

מוזמנים לשתף כדי שיגיע לגורמים המוסמכים.

פורסם בפייסבוק וזכה לתגובות יפות, דיון ער והרבה שיתופים

הצטרפי לניוזלטר של אישווה

אהבת את הפוסט? מוזמנת לשתף

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *