יוחזר הפרופיל של חן טל ותופסק האשמת הקורבן של הנהלת פייסבוק!

חן טל

חן טל היא אישה מהממת. היא אחת הנשים הכי פרובוקטיביות במדינה וברשתות החברתיות. היא מעלה תמונות שלה בעירום חלקי/מלא, בתנוחות שונות, נועזות מאוד, מה שהפך אותה גם לאושיית רשת עם עשרות אלפי עוקבים.

מתוקף כך היא מקבלת עשרות פניות מזעזעות מגברים. תמונות של איברי מין, דיבור מזלזל ומלוכלך. האמונה הרווחת זה שאם אישה מצטלמת/מתלבשת בצורה מסוימת זה אומר שאפשר להטריד אותה. לפנות אליה בצורה גסה ומשפילה. להתנהג אליה כמו ל'זונה'. כי למי שלא יודעת, זונה זה שם תואר של תת אדם וניתן להתייחס אליה בצורה שונה מהאחיות, האימהות, הדודות והנשים בחייך.

נחשפתי לחן טל בעקבות הפרשה של אלנבי 40, היא התייצבה שם לטובת הנפגעת והביעה תמיכה וסולידריות בלתי מתפשרת. בעקבות זה היא הצטרפה לקבוצת הפייסבוק 'שיח פמיניסטי' ושם העלתה לקט של מה שהיא נאלצת לסבול על בסיס יומיומי. ההטרדות האלה ברשת. היא זכתה לחיבוק חם ואהדה רבה והיוותה השראה לנשים אחרות, לא להשלים עם ההתנהגות הזאת.

השבוע היא בחרה לפרסם משהו שכותב לה באופן אובססיבי, משדל אותה לזנות והיא ראתה את תמונת הפרופיל שלו עם אשתו. היא שלחה לו תגובה איך הוא היה מרגיש שאשתו תדע על איך שהוא כותב לה? והעלתה צילום מסך של ההתכתבות שלהם לרשת. כמה ימים אחרי זה הפרופיל שלה נחסם.

עד מתי פייסבוק ינהל לנו את החיים? איך יכול להיות שנשים צריכות לספוג את ההתבטאויות האלה כנגדן, תמונות ומילים גסות, יחס משפיל ואין להן אף כלי להתמודד מול זה. הרי המשטרה לא יעצרו אותו על זה. זה לא פלילי. אבל זה מטריד וזה מנת חלקן של נשים רבות. 

אני לא מתה על סגנון הצילומים של חן, אולי זה כי אני שמרנית, או תוצר של חברה שמדכאת את המיניות של נשים, זה לא משנה.

אני חושבת שהיא כאדם מהווה דוגמה מדהימה לכמה דברים:

  1. היא מכריחה אותנו כחברה להסתכל במראה ולהבין שלא משנה איך אישה מתלבשת- אף פעם אסור להטריד אותה!
  2. היא מאפשרת לילדות ונשים להיות גאות בגוף שלהן ובמיניות שלהן ולא להתבייש בעצמן
  3. היא פמיניסטית וטבעונית מוצהרת
  4. היא אישה שווה

חן טל, מקווה שזה יגיע אליך איכשהוא- זה שפייסבוק הורידו לך את החשבון זה האשמת קורבן דוחה! איזה מסר זה אמור להעביר לנפגעות מגברים כאלה בפייסבוק???

אני מקווה שתחזרי אלינו בכל הכוח ושגברים ילמדו את הלקח ויפסיקו להטריד ברשת!

לכתבה מקיפה שעשו על חן טל במגזין את

הצטרפי לניוזלטר של אישווה

אהבת את הפוסט? מוזמנת לשתף

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *