תיקון עולם בנוהל אדמה בוערת

תיקון עולם

בקורס קצינים הבנתי מה זה נוהל אדמה בוערת, הבנתי גם את ההגיון. המ"פ שלי ניסח את זה יפה, כשאתם הולכים לפגוש את הנשיא ואתם מאחרים, אתם תרוצו, לכן גם כשאתם מאחרים לאנשים- תרוצו. טוב להרגיש תחושת דחיפות בריאה.

התחושה הזאת מלווה אותי בעשייה חברתית ובהשקפה שלי על החיים:

אין זמן- אם לא נעשה, אף אחד לא יעשה עבורנו ואם לא עכשיו 'אחר כך' לא יגיע.

מה זה אומר תכלס? או איך זה בא לידי ביטוי ביום יום?

באישי: להגיד לאנשים שאני אוהבת אותם, שהם חשובים לי, להעריך אותם. לא לנטור טינה, לשים תמיד דברים בפרופורציה: אם מחר יקרה משהו לאדם שאני כועסת עליו אני עדיין אחשוב שהכעס עליו מוצדק? לבקש סליחה ולסלוח בנדיבות.

בעשייה חברתית באמת יש מצב חירום:

נשים ומגדר- לא ייתכן שיש עוד נשים שסובלות מאלימות כלפן, נשים שמוטרדות על בסיס יומי ברחוב, שמשתכרות משמעותית פחות, זה בלתי נסבל וזה חייב להיפסק עכשיו! (מוזמנות לאירוע מיליארד נשים מתעוררות VDAY בחיפה)

זכויות בעלי חיים וטבעונות- אין מצב שהאנשים המדהימים והחומלים שמסביבי היו אוכלים בעלי חיים ומוצרים מבעלי חיים אם הם היו רואים את התעשייה הזאת בעיניים, אם הם היו מבינים את ההשלכות של זה על כדור הארץ ועל המציאות הנוראית של בעלי החיים. התפקיד של האנושות הוא להגן על החלשים ולא להתעלל בהם ולנצל אותם. זה חייב להיפסק! (מוזמנים להיכנס לערוץ היוטיוב 'עדות של אימא' ולהתחיל להכיר במציאות)

סביבה- האדמה הזאת היא האדמה היחידה שיש לנו, הכדור הזה, החמצן, האוויר, אנחנו כרגע מתנהלים כמו וירוס שרק פוגע במערכת האקולוגית שלו וזה חייב להיפסק! חשוב למחזר, אבל יותר חשוב לצרוך פחות, לקנות פחות, לעשות שימוש מחדש במוצרים ישנים, להפריד פסולת, לדרוש מערכת תחבורה ציבורית נורמלית, מסלולים לאופניים ולהליכה, וכן, גם להפסיק את תעשיית הבשר המזהמת. (יש סרטון קצר שמדגים מה היה קורה אם כדור הארץ היה מתייחס אלינו כמו שאנחנו מתייחסים אליו- מצחיק ועצוב כאחד)

צדק חברתי וחלוקתי– יש משפחות ששולטות במדינה הזאת ויש משפחות שעובדות קשה וביושר ולא מצליחות לסגור את החודש. זה לא עניין של 5,000 ש"ח לחודש, זה עניין של להבין שלאנשים יש ערך וחייבים להסתכל להם בעיניים ולדאוג להם לפרנסה מכבדת, לקורת גג בטוחה, למערכת בריאות ציבורית שהם יכולים לבטוח בה ולחינוך ראוי (המחקרים מראים שחינוך של ילדים עשירים טוב פי כמה). העוני הוא לא כורח המציאות, הוא המצאה שלנו ואנחנו חייבים להמציא מציאות אחרת! (ממליצה בחום לעקוב אחרי הדף 'צדק חברתי- חדר מצב')

הורות וקריירה– לא ייתכן שיהיה מאבק כזה בין הורות לקריירה! שהורים ייקרעו מול המעסיקים שלהם כשהילדים חולים וזקוקים להם. לא ייתכן שילדים נמצאים בלי ההורים שלהם רוב שעות הערות שלהם, זה עיוות. זה לא שפוי וזה חייב להיפסק! אפשר ליצור מציאות אחרת. אבל זה חייב להתחיל בדרישה שלנו ואמונה שזה אפשרי.

שלום ושקט– איש חכם אמר לי לפני כמה חודשים שההפך ממלחמה זה לא שלום בהכרח, אלא תקשורת. כשיש תקשורת, אפשר להתווכח ואולי לפעמים גם להסכים, להרגיש שמתקדמים, לבנות גשרים של אמון. אם היינו מקדישים מאית מתקציב הביטחון על בניית דיאלוג, על ניהול משא ומתן, על תכניות שמקדמות שיח מכבד לשני הצדדים, אין לי ספק שהיינו במצב אחר. במקום זה, אנחנו בMODE מלחמה תמידי, להתחמש, עוד פצצה, עוד מטוס, עוד מערכת מתוחכמת ליירוט טילים. צריך להחליף תבנית מחשבה ולעשות את זה לפני המבצע הבא. (מאמינה מאוד בעשייה של 'נשים עושות שלום' וכמובן- ללכת להצביע!!!)

תנועת שמח"ה צריך להפוך את המרחב הציבורי לקהילתי עכשיו, כי המצב רק הולך ומחמיר בעידן הסמארטפונים והרשתות החברתיות, לא נוצר בכלל קשר עין בין אנשים שלא לדבר על סמולטוק, חיוך או הנדת ראש קלה כדי להכיר באדם שעבר מולך או שיושב לידך באוטובוס.

ילדים- הכל מסתכם בילדים שלנו, באיזה עולם אנחנו רוצים עבורם, איזה עולם מגיע להם, לדאוג לזה שלא יהיה ילד או ילדה ללא אוכל, ילד או ילדה שיפגעו מאלימות או ניצול מכל סוג, כל הילדים ללא הבדל דת, גזע, מין, או לאום.

כל פעם שאתן אומרות 'זה מה יש', 'ככה זה', 'ככה העולם עובד' אתן מנציחות עוולות ומשלימות איתם

נוהל אדמה בוערת יעשה לנו רק טוב לתיקון עולם, בכל המישורים.

הצטרפי לניוזלטר של אישווה

אהבת את הפוסט? מוזמנת לשתף

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *