אישה באמת צריכה לנוח אחרי לידה! תשובה לסמוטריץ'

my-meme (5)

בצלאל סמוטריץ' הרים לי להנחתה. הוא כתב בטוויטר שלו: "אשתי ממש לא גזענית אבל אחרי לידה היא רוצה לנוח ולא את החפלות ההמוניות המקובלות אצל משפחות היולדות הערביות"

אני מסכימה עם סמוטריץ'- אשתך רוצה לנוח אחרי לידה! אין לזה שום קשר לחאפלות או לערבים. יש לזה קשר לכך שהיא בראה חיים וזה מעייף. לקחת רגעים כל כך קדושים ולגרוף מהן הון פוליטי זה חטא. לא להבין שהשיטה עצמה היא מעוותת ולא רואה את רוב הנשים ממטר זה לא אשמתך, כי אתה גבר. מבחינתך לידה זו פרוצדורה רפואית. כל הפוליטיקה הזאת של הסכסכנות היא כל כך מעייפת ועצוב שהיא מקבלת במה. אבל אם כבר השיח הופנה ללידות בבתי חולים, הייתי רוצה להגיב לו ולאחרים על 7 דברים שנראים לי הזויים ומתרחשים בלידות בבתי חולים כיום:

  1. את חווה צירים, כואב לך, את רוצה להישאר במקום המוגן שלך, המוכר, הנוח- הבית שלך. כדי ללדת את צריכה לשחרר ולהרגיש בטוחה לשחרר. לחוות צירים ואז לשבת ברכב ולנסוע לבית חולים, מי הגה את הרעיון הזה?
  2. מילא, נכנסת לרכב, עם צירים, נסעת לבית חולים, הגעת- אורות ניאון, בדיקות על ידי אנשים שאת לא מכירה, חלקם נחמדים יותר וחלקן פחות, בהפרדה מבן הזוג שלך או המלווה שבחרת לרוב, לצורכי הבדיקות. לא בדיוק אידאלי בשביל לשחרר…
  3. מילא, גם את זה עברת. ברוב בתי החולים עדיין מדובר בחדרי לידה, בלי מקלחת צמודה (משכך הכאבים של הטבע!), בחדר מלא מכשירים רפואיים מסביבך. לא בדיוק האווירה שנוסכת בך בטחון בעצמך ובגוף שלך
  4. מילא, אבל אז מיילדת או רופא/ה שואלים אותך אם 'בטוח את לא רוצה אפידורל?', כאילו מה?!? לכו עם גלידת וניל עוגיות ליד מי שהתחיל דיאטה, מה נראה לכם תהיה התשובה? (מחיאות כפיים בעמידה לכל מי שהצליחו לעמוד בפיתוי. לא חושבת שהייתי מצליחה)
  5. מילא, ילדת! מזל טוב! אחרי זה רוצים לקחת לך את התינוק לשקילה (למי אכפת כמה הוא שוקל בשנייה שהיא יוצאת?), לחיסון (איזה ברוכים הבאים מאעפן לנכנסים לעולם הזה), למקלחת (למה הם צריכים מקלחת?! זה לא לכלוך!)
  6. בסדר, עברת מהחדר לידה למחלקת יולדות- בתקופה שאת הכי רגישה, פגיעה, כואבת, את צריכה להיות בחדר זר, לחלוק אותו עם אישה זרה (לא אכפת לי מאיזה מוצא!), לקבל ביקורים (אלא אם כן היולדת הזמינה אתכם בכבודה ובעצמה- תניחו לה!)
  7. שרדת את הביקורים, מגיעה השעה שגם בן הזוג, צריך ללכת (מה?!?!? עברת את החוויה הכי משמעותית, הכי כואבת, הכי מטלטלת שעברת בחייך ועכשיו את גם צריכה להישאר לבד? למה??? למה מפרידים בין אב לאשתו ולילדים שלו?)

בלי לדבר על ביות חלקי מול ביות מלא (לא הגיוני בעיני להשאיר תינוק בן יומו לבד בתוך מיכל פלסטיק ואף אחד לא ישכנע אותי אחרת, אם האימא עייפה, שיהיה בידיים של האבא, הסבא, הסבתא, הדוד, רשת התמיכה של האם), על נשים שחוות מה שנקרא 'אונס בלידה' שבו הן מבקשות שלא יעשו פרוצדורה מסוימת ומתעלמים מהן, על נשים שהפסיקו להאמין שהן יכולות ללדת בלי התערבות רפואית, על מפל ההתערבויות שנפוץ בבתי חולים (אפידורל- עיכוב לידה-ואקום וכו'…), על זירוזים, על זה שנותנים בקבוק מטרנה בלי לשאול או שפשוט גורמים לנשים להרגיש שאין להן חלב (זה קולוסטרום! הסופרפוד הכי מדהים שאפשר לבקש) ושאר דברים מעוותים…

אני מאחלת לכמה שיותר נשים ללדת בבית, עם מיילדת שהן מכירות, שהן סומכות עליה, שהן עברו איתה תהליך. אני מאחלת לכמה שיותר נשים לסמוך על הגוף הפלאי שלהן שיודע ללדת, בקצב שלו. אני מאחלת לכמה שיותר נשים חוויה משמעותית ומעצימה בלידה. כזאת שגורמת לך להבין שאת לביאה יכולת-כל! לא פחות מזה.

*למען הסר ספק- אני מברכת על הרפואה המערבית שהביאה לכך שיש נשים שיכולות ללדת תינוקות בריאים וזה לא היה קורה אילולא המכשור המתקדם והיכולות הרפואיות! תודה! אבל על הדרך נוצר נזק אדיר לנשים והגיע הזמן שנדבר גם עליו…

**אני בטוחה שיש מיילדות מדהימות, רופאות ורופאים מדהימים שמצילים חיים, אחיות מקסימות ומסורות. אין לי שום דבר נגדם. יש לי הרבה נגד המערכת, תאבת הבצע שרואה בזה עסק כלכלי ורווחי מאוד ולכן משמרת מוסדות מיושנים, לא תומכות ביולדות בית ובמיילדות הבית ואף רודפת אותן

***למי שלא יודעת, ללידות בית יש פרוטוקול מאוד ברור- זה צריך להיות בקירבה לבית חולים, ההיריון צריך להיות תקין והאם בריאה. לידות בבית מלוות (לרוב) במיילדת מוסמכת עם כל הציוד הרפואי הנדרש. במידה והמיילדת רואה במהלך הלידה שיש משהו שמסכן את היולדת או את העובר, עוברים לבית חולים. (יש מדינות אירופאיות שזה הנוהל לידה שלהן- במקרה של הריון תקין, לידת בית)

למי שרוצה ללמוד על הנושא:

נשים קוראות ללדת למען חופש בחירה

לידה פעילה, לידה טבעית ולידת בית

לידת בית באישווה

הצטרפי לניוזלטר של אישווה

אהבת את הפוסט? מוזמנת לשתף

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *