אמא ובת זו משפחה! (פוסט אורח)

מיירב

לכבוד יום המשפחה, קראתי את הדברים של מיי-רב חכמוף, שהיא אישה שווה וחברה יקרה והחלטתי שזה קול שלא שומעים מספיק:

אני רואה עוד ועוד פוסטים של אמהות שמתלוננות שגנבו להן את יום האם והפכו אותו ליום המשפחה. אני לא זכיתי לחגוג את יום האם כאמא, אבל אני יודעת שעצם העובדה שאני אמא הופך אותי למשפחה. מכירים את אלו שאומרים אחרי שנולד הילד השני "מזל טוב! הפכתם מזוג עם ילד למשפחה!" (האמירה הכי דבילית ששמעתי) הם כנראה לא הפנימו מה זו משפחה באמת. משפחה זה הבית, המקום שמחבר אנשים שאוהבים אחד את השני, שמחוברים אחד לשני, שאכפת להם, שיעשו הכל אחד בשביל השני, שמרגישים בבית כשהם יחד וגם לחוד ולא משנה מה ההרכב שלהם.

אמא ובת זו משפחה, גאיה היא המשפחה הכי קרובה שלי (והבחירה הכי אמיצה ומשמעותית שעשיתי בחיים!), אנחנו מחוברות אחת לשנייה בנימי הנשמה ואנחנו פתוחות להכניס לתא המשפחתי שלנו מה שיהיה לנו נכון. כששואלים אותה, היא עונה שאין לה אבא, בטבעיות ובשמחה, כי זה מה שהיא מכירה וכשילדים בגן מצביעים עליה וצוחקים שאין לה אבא, היא לא נעלבת, היא מסבירה, וכשמבוגרים מביטים אליה במבטים מלאי רחמים, בא לי לתת להם סטירת התעוררות! אל תרחמו עלינו, החיים שלנו טובים ומאושרים ומלאים באהבה, לא חסר לנו כלום (גם לא אבא) שנו את התפיסה, קורים פה דברים טובים.

וכמו שהיא מבינה שיש משפחות ששונות מהמשפחה שלה, בהרכב שלהן, הלוואי שהורים (וגם גננות ומורים) ישכילו ללמד את הילדים שלהם שיש משפחות אחרות. הן לא פחות טובות, הן פשוט בנויות אחרת וזה בסדר.

התקופה בה אנו חיים היא תקופה של שינוי בהמון תחומים וגם בהגדרת המושג "משפחה", ההתייחסות המצומצמת למושג משפחה מתרחב לכיוונים שונים ומגוונים, זהו שינוי מבורך! אנשים מתאימים את המשפחה שלהם למצב הנכון להם, נפתחות אפשרויות שונות להקים משפחה, להתחבר כמשפחה ולהיות. פשוט להיות חלק ממשפחה, אין תחליף לתחושת השייכות הזו, זה הבסיס שלנו אל תוותרו עליו, התאימו אותו למה שנכון לכם.

ואמהות, אין מה להתלונן על מה שאין, ברכו על מה שיש, אתן המשפחה! (וזה ממש לא מובן מאליו) זכיתן.
יום משפחה שמח ומלא אהבה לכולם!

 

הצטרפי לניוזלטר של אישווה

אהבת את הפוסט? מוזמנת לשתף

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *