יש ילדות ונשים עם שיער בבטן או בגב והגיע הזמן שכולנו נבין שזה נורמלי!

12973495_937905739655260_3940354014183639118_o

העלאתי את התמונה הזאת לדף הפייסבוק של אישווה, ביחד עם התרגום של הטקסט שצורף אליה:

"הרגשתי שיש חוסר בייצוג של נשים שעירות, אז אזרתי אומץ לפרסם את התמונה הזאת של הגוף שלי. אנשים אולי יתעלמו ממנה, אולי ישנאו אותה, או אולי יהללו אותה. לא ממש אכפת לי כל עוד נשים וילדות שעירות כמוני יוכלו למצוא נחמה בלראות נשים כמותן שמרגישות בנוח עם עצמן. באופן חלקי בזכות הבלוג No Shave Forever, סללתי לעצמי דרך לאהבה לגוף שלי ולעצמי. זה עשה אותי כל כך שמחה יותר ובטוחה בעצמי, להעיז ולומר שאני סקסית. אף פעם אל תפחדו משיער הגוף שלכן. זה יפה. בדיוק כמו שאתן"

אימא שלי ראתה את התמונה והזדעזעה ולא הבינה למה לשתף תמונה כזאת. דווקא הזעזוע שלה גרם לי להבין כמה תמונה כזאת ותמונות אחרות חיוניות לכולנו! כמה תמונות כאלה נותנות לגיטימציה לכל הילדות, הנערות והנשים שיש להן שיער בבטן או בגב להרגיש שהן לא לבד ושזה טבעי. אידאל היופי הוא כל כך חזק וכל כך מוחלט שכשאנחנו רואות נשים שלא מתביישות או מסתירות את צורת הגוף הטבעית שלנו זה דוחה אותנו. זה נראה לנו לא אסתטי, לא היגייני או פשוט מזעזע. אז מה הפלא שהיא הזדעזעה מהתמונה? גם אני הזדעזעתי. לא גדלתי בוואקום ועם כל המודעות הפמיניסטית שלי, לצערי ההתניה הראשונית היא מה שהתחנכתי לחשוב. למה היא לובשת משהו צמוד במימדים שלה? למה היא חושפת את הבטן אם היא שעירה? למה היא מחייכת עם השיניים שלה לא ישרות? למה? כי ככה נולדנו. כי המרדף לשנות את עצמנו כדי להתאים למישהו אחר בעין הוא אין סופי. היחידות שאנחנו צריכות להתחשבן איתן, זה אנחנו. הרי היופי הוא בעיני המתבונן והלוואי שנדע להתבונן בעצמנו בעיניים אוהבות (ר"ע קרין גורן)!

היו אנשים שהגיבו שזה פוטושופ, שזה גבר, שזה לא יכול להיות. זה רק מראה כמה שטיפת המוח היא מוחלטת. יש אישה כזאת, יותר מאחת! וזה שאין להן מקום כמו שהן בחברה שלנו כיום, זה פשע. פשע מאורגן שכולנו משתפות איתו פעולה. נשים יקרות, הקיץ הזה, תעשו מה שאתן רוצות! ותאפשרו לאחרות לעשות מה שהן רוצות, בלי למשטר את איך שהן נראות. הגיע הזמן להתיר את קשר השתיקה.

כשחברה כתבה לי בפרטי, ידעתי שזה שווה הכל:

"הבת שלי בת 4 ומאז שנולדה יש לה שיער על הגב. (לי ולבן זוגי אין, כך שאין לנו ניסיון מילדות להתמודד עם משהו דומה) לפני שנה הייתי איתה בבריכה וילדה שאלה למה יש לה שערות בגב. היו כמה פעמים שהיא דיברה על זה שיש לה שיערות בגב ואמרנו לה שזה חמוד (זה כמו פרווה כזאת נעימה) היום הראיתי לה את התמונות של האישה עם הבטן שהעלאת והסברתי לה שיש הרבה אמהות שיש להם שערות בכל מיני מקומות ושכל אחת יפה איך שהיא. אני חושבת שחשוב לעודד ולהראות תמונות כאלו כדי להראות שלא כולנו נראים אותו דבר"

אני לא יוצאת נחרצות נגד מי שמסירה שיער, עושה דיאטה כדי להרזות או אפילו עושה ניתוחים פלסטיים. אני לגמרי נגד חברה שגורמת לבנות שלה להרגיש פגומות עם הנתונים הטבעיים שלהן. אני נגד זה שאימהות צריכות להיות בדילמות לגבי פעוטות-ילדות עם שפם או שיער גוף, האם להסיר או לא, כי אולי ילעגו להן.

למה להעלות תמונה כזאת? בשביל כל ילדה, נערה או אישה שהרגישה פגומה בגלל שיער הגוף הטבעי שלה. אתן יפות בדיוק כמו שאתן!

——

אולי יעניין אותך גם: קרין גורן באמירה מהפכנית: נשים שמנות יכולות לאהוב את עצמן וגם לאהוב לאכול

הצטרפי לניוזלטר של אישווה

אהבת את הפוסט? מוזמנת לשתף

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך

3 תגובות

  1. אישה טבעית 'שעירה' היא הכי סקסית בעולם.
    נוס לזה שהיא שוברת מוסעמות מטומטמות ולא שוחה בזרם שטיפות המוח הפרסומיות…מעריך מאד את האומץ.

  2. ילדתי שלי!!אכן הזדעזעתי. אכן יש לך את זה- את יכולת הכתיבה הנדירה, את הבגרות והבשלות לאפשר לשונות להיות לגיטימית…
    אולי אם היית אמא שלי הייתי שונה:)…
    גם אני סבלתי קשות מלעמוד בנחלאות במקלחונת קטנה כשמישהי מרטה את שערותי עם שעווה וצרחתי…
    ועד היום יש לי סכין גילוח או איך שקוראים לזה ברכב כדי ש… והיום זקנתי והשיער המיותר הידלדל לשמחתי
    כן, חונכנו כך. כן, חינכתי כך. כן המסע לאהבה עצמית כפי שאני על משמני ושיער הגוף הוא מסע מפרך ואין סופי שאת מלמדת אותי לצעוד בו…
    אוהבת ומעריצה אותך ילדתי שלי

  3. האמהות לילדות בכיתה וו אמרו לי שהילדות כבר מורידות שפם ושערות בכל מני מקומות. נבהלתי. האם נכון לעשות זאת? אני לא יודעת והילדה, לא ביקשה לשמחתי. אולי כי קצת כמוני היא מנותנת במובנים מסויימים. אנחנו שחורות שיער. אללי. ואמא שלי אמרה היום שאני חייבת להוריד את השיער מבית השחי כי ממש לא יפה כך. מעניין שני לא מרגישה כמוה, משהו בי מתרגל אלי, כמו שאני. למה בכל זאת אני תוהה מתי אוריד? ערבה, את לא מורידה כלל? בשומקום? זה בהחלט עניין חברתי ואסתטיקה נירכשת. עוד נושא של שיפוט ודחייה. בקטנה אולי ולא בקטנה בכלל. יום מבורך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *