ערב השראה נשית: 6 נשים שוות וקבוצה אחת שאתן פשוט חייבות להכיר

13243699_10154351440129560_2270931723626086481_o

זה לא סוד שאני מכורה קשות לקבוצות פייסבוק של נשים. כבר כתבתי על זה, שקבוצות נשים ישנו את העולם. לפני כמה חודשים הצטרפתי לקבוצה Supergirl זה אופי שהתגלתה כקבוצה קסומה של נשים מופלאות-חריפות-יוצרות-שוות, כל אחת בתחומה, מלאה בפרגון ויוזמות שוות. אתמול הלכתי למפגש השראה שארגנה הוגת הקבוצה והמנהלת שלה מריה גרין פוברצ'יק ובו היא נתנה במה לחמש נשים מלאות עוצמה, השראה ונשיות. ליקטתי השראה ואבק כוכבים בשביל לחלוק אתכן:

13254805_10154351420649560_7683880131805648483_o
מריה גרין פוברצ'ק מייסדת קבוצת Supergirl זה אופי, מארגנת האירוע (במרכז) צילום: נטלי לטין

סטנדאפיסטית מתחילה שבשנה הקימה ליין סטנד אפ נשי SOLD OUT!

חגית גינזבורג פתחה את הערב בסטנד אפ נשי משובח. התפקענו מצחוק מהומור נשי בועט ולא מצונזר, בנושאים שמוכרים לכולנו. גם בתור האתנחתא הקומית והקלילה של הערב היא השראה בפני עצמה. גינזבורג התחילה לעשות סטנד אפ לפני שנה. כעיתונאית יצא לה לראיין בעלים של מועדון סטנד אפ. כשהתייעצה איתו הוא אמר לה לקחת בחשבון שייקח שנים עד שתראה רווח, גינזבורג בתגובה הציעה לו לעשות ערב נשים במועדון, אחרי היסוסים, הוחלט לנסות ערב אחד. תוך חודשיים היא כבר הרוויחה כסף בליין 'נשי ותהני' שהיא הקימה וכיום היא חוגגת מופע עשירי SOLD OUT! "מפחיד לנסות להצחיק, אבל יותר מפחיד להיות אישה ולנסות להצחיק" רשמתי לעצמי ללכת לתמוך ולצחוק בהקדם…

חרדית מבני ברק שהתחתנה בגיל 18 מייסדת ומנכ"לית של סטארטאפ לקידום נשים במקומות עבודה

חדווה קלינהנדלר עלתה לבמה, אישה חרדית שכנראה אף אחת בחדר לא הייתה מאמינה שהיא מייסדת ומנכ״לית סטארט אפ בשם Lean On, אפליקציה לקידום נשים בעבודה באמצעות מנטורינג. חדווה שיתפה במסלול החיים שלה כחרדית מבני ברק שהתחתנה בגיל 18 (עם אהבת חייה) ובחתונה הם קיבלו במתנה מחשב ששינה לה את החיים. היא סיפרה על החיים בתפר שבין קהילות בעולם החרדי ובעולם הווירטואלי וכמה שדווקא זה סייע לה בעולם הסטארטאפים. היא פתחה בלוג שחשף אותה לאנשים מרחבי העולם. היא הדגישה כמה חשוב להתיידד עם הפחד שמלווה לאורך הדרך. משפט השראה- "לקחת את הפחד ביד ולקפוץ יחד איתו"

13217438_10154351424004560_6512910098063124066_o
חדווה בפעולה. צילום: נטלי לטין

מילדה שלא סיימה תיכון שאמרו שלא יצא ממנה כלום למובילה חברתית ומנהלת חדשנות ושיווק דיגיטל

ליאת ורדי בר עולה בחיוך ענק ומיד אומרת שעם הפרעות הקשב שלה, הרצאה סדורה כנראה כבר לא תתקיים, בגישה שמשדרת את כל מה שהיא דיברה עליו- אני שלמה עם מי שאני. ורדי בר היא מנהלת חדשנות ושיווק דיגיטל, הבעלים של האתר blingbling , יזמת חברתית בלתי נלאית ומהמובילות של מחאת העגלות ומקימה ומנהלת של קבוצות 'הבנות השוות באזור' (קבוצות תמיכה מדהימות לנשים שחובה שיהיו באיזור שלכן!). בהרצאה שלה היא התמקדה באיך להפוך את הדפקט (הפרעת קשב) לאפקט. "בגיל צעיר קיבלתי החלטה להפסיק להקשיב למה שאומרים עלי ולהתחיל להקשיב לעצמי", באופן מעורר השראה דווקא בגלל שהקטינו אותה ולא האמינו בה בתור ילדה היא הבינה שהיא חייבת להאמין בעצמה. "מה שאומרים שבלתי אפשרי מלהיב אותי יותר" היא מספרת. "אני מנותקת מאיך שתופסים או רואים אותי ואולי זה מזל. מזלי." הלוואי על כולנו!

ליאת עונה על שאלות בסוף
ליאת עונה על שאלות בסוף. צילום: נטלי לטין

"עם כל הסיבות שבעולם להיות קורבן של הנסיבות, בחרתי לנצח"

כששרון (שרומבה) אנקווה עלתה לבמה לא היה אפשר לפספס. האישיות השמחה והממגנטת שלה הקרינו לכל עבר וכנראה תרמו רבות לכך שהיא יצרה קהילה של נשים חזקות סביבה. אנקווה, בעלת מותג הקוסמטיקה  sharoomba פועלת דווקא מהתחום הזה לקידום דימוי גוף חיובי (ויש ליין טבעוני! מה עוד אפשר לרצות?). היא סיפרה על תאונת דרכים קשה שעברה בגיל 22 ובעקבותיה סבלה מכוויות ופציעות, ביניהן יד בתפקוד מאוד נמוך. כבר אז היא החליטה לא לוותר לעצמה, "ההורים שלי לימדו אותי לקום". בעשייה שלה בתחום הקוסמטיקה היא רוצה לחזק נשים ולא להחליש אותן. דברים ששווה לזכור- "לשתף קושי הביא רק עוד אהבה", "אתן יכולות- תהיו גאות במי שאתן!"

ככה זה נראה כשנשים מרותקות
ככה זה נראה כשנשים מרותקות. צילום: נטלי לטין

"מהבית בערבה ועד להופעות בכל העולם"

תאיר חיים עולה לבמה בנונשלנטיות של פרפורמרית ואישה מגניבה שיודעת מי היא. היא מוזיקאית ויוצרת, מייסדת להקת A-WA  המשלבת שירת נשים תימנית וביטים אלקטרוניים. תאיר סיפרה על ילדותה בישוב מבודד בערבה, "בתור מי שאהבה במה ורצתה להופיע מילדות, הייתי צריכה ליצור הכול, כי מה שאני לא יעשה- לא יהיה", אחרי 7 שנים בתל אביב היא חזרה למדבר, הפסיקה את כל מה שעשתה וחיפשה את הקול שלה. היא מספרת על המשמעות של המוזיקה, "נשים בתימן לא ידעו קרוא וכתוב, לא היה להן קול אז הן יצרו מוזיקה- פולקלור משלהן, בשפה פיוטית והומור מיוחד". מסתבר שהשורה מהלהיט המפורסם אומרת בתימנית "אהוב ליבי מי הסיט אותך נגדי? הלוואי שתאכל ולא תהנה" (מבריק, לא?). היא בלהקה עם שתי אחיותיה והיא מספרת על החוויה בהופעות "הכוח של נשים בפרונט, בסניקרס, שקופצות ורוקדות ונהנות על הבמה." ועצות ששווה לגזור ולשמור "תרגישו נוח בגוף שלכן, תאהבו את עצמכן ואם יש לכן חלום- תעשו מה שהלב שלכן מנחה אתכן."

 

בסוף ההרצאות, כולן פשוט התיישבו יחד מול הקהל וענו על שאלות, בגובה עיניים, כאילו היינו יחד בסלון. תחושה נעימה של שייכות וגם שבאמת יש בקהל מלא נשים מלאות השראה וכמה יש לנו ללמוד אחת מהשנייה וכמה כיף לתמוך ולפרגן אחת לשנייה. כמה פשוט- ככה לא מובן מאליו. היה מרגש, מעורר מחשבה והשראה ובעיקר ממש נעים להכיר, להקשיב, להיות חלק. שאפו ענק למריה על הקמת הקבוצה וארגון הערב. היה בלתי נשכח.

ממליצה בחום להצטרף לקבוצה- Supergirl זה אופי!

הצטרפי לניוזלטר של אישווה

אהבת את הפוסט? מוזמנת לשתף

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *