תפיסה נשית: תערוכת צילומים ראשונה מסוגה! קריאה לפעולה

תפיסה נשית

יש מעט מאוד נשים צלמות בנוף הצילום הישראלי והעולמי. כמו מקצועות רבים בעולם, הטובים והמוכרים הינם גברים, הם מרוויחים באופן משמעותי יותר, מוצגים יותר ונחשבים יותר. מתוך ידיעה ברורה שצלמות נשים הן מוכשרות, בעלות תפיסת עולם ייחודית ומעניינת דווקא בשל היותן נשים ולא למרות שהן נשים, החלטנו לצאת בתערוכת צילומים תפיסה נשית. תערוכה של נשים צלמות בלבד, המצלמות את התפיסה האישית שלהן למה היא נשיות. בתערוכה תזכו להצצה אינטימית לחייהן של נשים, לתובנות של יוצרות על ההתמודדויות שלהן כנשים, להצצה לפריזמה הזאת של יצירה נשית מזוויות ראייה של נשים שונות.

מטרת התערוכה לתת במה ליוצרות צלמות מוכשרות, אך גם, ליצור אסופה של צילומים – אימג'ים שמעבירים מסר חזק ומגוון לגבי מה זה להיות אישה על כל העוצמה והמורכבות שבזה.

התערוכה היא עדיין בגדר רעיון (מעולה אמנם, אך רק רעיון:)) כדי שהיא תצא לפועל אנחנו זקוקות לעזרתכן! ישיבת הפקה ראשונה של צוות ההפקה 'תפיסה נשית' תתקיים ביום שני הקרוב (12/1/15) בשעה 18:00 בעתלית (יש רכבת ישירה מכל מקום והליכה של 5 דקות ברגל ויאללה פריפריה)

מי מוזמנת?

נשים שהקריאה הזאת מרגשת אותן כמונו. נשים שאוהבות צילום או פשוט היו רוצות לראות יותר יצירה נשית בפרונט. נשות עשייה ונשמה. אנחנו חייבות לפעול מהר: למצוא ספונסרית (מבלי להתפשר במהות ובאיכות) ולמצוא מקום ראוי שיציג את התערוכה, כך שהיא תהיה באמת בפרונט וא-נשים יחשפו אליה. ואנחנו בשאיפה להשיק את התערוכה ב14/2 (VDAY– היום הרשמי של התנועה הגלובלית להפסקת האלימות נגד נשים) כך שבכלל אין לנו זמן לבזבז.

מי אנחנו?

צופית דמרי צלמת ועורכת סטילס ווידאו, בוגרת החוג לקולנוע וטלוויזיה בתל חי. מספרת סיפורים בעזרת המצלמה.

ערבה גרזון-רז פמיניסטית אקטיביסטית וכותבת הבלוג הזה: אישווה= אישה שווה. אישה שאוהבת להיות אישה ואימא ורואה שליחות להביא יותר יצירה נשית למרכז הבמה.

מחכות לראותכן ביום שני

הצטרפי לניוזלטר של אישווה

אהבת את הפוסט? מוזמנת לשתף

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך

3 תגובות

  1. נשמע ממש מרגש. המון הצלחה!
    (ורק הערה קטנה בסוגריים: התנועה העולמית של VDAY היא לא חפה מבעיות, ולקתה לא פעם בגזענות ופטרונות כלפי נשים מוחלשות בתוך חברות מערביות. משהו שכדאי להיות מודעות אליו, אם בוחרות להזדהות עם התנועה)
    אשמח אם אוכל לסייע למימוש התערוכה, בכל דרך שהיא.

  2. נראה מעניין מאתגר וחשוב. למרות שאני לא בקהל היעד שלך, אני חושב שהרעיון של תערוכה כזאת חשוב וטוב שיקרה. אני רק מקווה שתצליחו לשמור על רמת עבודות גבוהה. זהו אתגר לא קטן. הערה אחת בקשר לפתיח של הקול קורא: בעבר אכן היו מעט צלמות, אולם כיום יש לא פחות צלמות מצלמים כמעט בכל תחום ובשדה האמנות אולי אפילו יותר. בהצלחה רבה

    1. תודה דורון!
      ברור שאנחנו לא נתפשר על איכות. זה שיש צלמות בכמות שווה לצלמים ועדיין אין צלמות נחשבות באותו היקף של צלמים נחשבים- רק אומר דרשני 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *