דיווח ראשון: תחרות מלכת היופי הולכת להיסגר

María_Gabriela_Isler_cropped

סתם לא.

או עוד לא לפחות.

אבל להערכתי (הצנועה)

היא גוססת.

למה אתן שואלות?

תעשו לעצמכן טובה ותראו את המערכון הזה, של ג'ון אוליבר שמציג קומדיה והומור שמשנים תודעה. לגמרי.

אחרי שרואים את זה, אי אפשר להסתכל על התחרות הזאת באותה צורה

ואכן, בעקבות התוכנית הזאת, בסוף 2014 הודיעו על ביטול החלק של בגדי הים בתחרות.

וכדי לסכם את עיקרי הסיבות שבגללן התחרות הזאת פג תוקפה…

5 סיבות למה אני מתנגדת לתחרות מלכת היופי

1. אישה היא לא אובייקט. כשהייתי בתיכון הבנים עשו 'סקר' בשכבה ודירגו את כל הבנות בקטגוריות כמו: פנים, גוף, תחת, ציצי וסך הכל. אחרי שכל הבנים בשכבה מילאו את הסקר, הבית ספר התמלא בדפים ובהם מדורגות הבנות  בשכבה שלי: מקום ראשון שני ושלישי בכל קטגוריה. אני אפילו זכיתי בשתי קטגוריות. הידד! באותה תקופה אני זוכרת שמחיתי חלושות והמשכתי הלאה, בסתר גם התגאיתי שזכיתי במשהו. היום זה מעורר בי בחילה. הצורה שבה אנחנו מורגלות שמפרקים אותנו לחלקים: תחת, ציצי, בטן. כמה שהשאלה: אתה איש של ציצי או תחת? היא שאלה לגיטימית בין סחבקים. אז הסחבקית הזאת חושבת שהגיע הזמן שנקח עוד צעד באבולוציה ונבין שנשים הן יותר מסך חלקי הגוף שלהן. התחרות הזאת מאותתת לגברים שזה ממש בסדר שימשיכו להסתכל עלינו בצורה הזאת, כי ככה אנחנו מסתכלות על עצמנו. כי אנחנו מעודדות את זה בכך שאנחנו מסכימות בשתיקה עם התחרות הזאת (ועם ייצוג של נשים בפרסומות, סרטים וסדרות, אבל התחרות היא באמת הדובדבן).

2. הסללה מגדרית. האם ראיתן אי פעם תחרות יופי לגברים? אם תראו, קרוב לוודאי שרבים יערערו על הגבריות שלהם. כי ההתעסקות הזאת, האובססיבית בחיצוניות, שמורה לנשים. אני לא יכולה לספור כמה פעמים אמרו לבת שלי שהיא יכולה להיות דוגמנית. ואני השבתי שאני אשמח שהיא תהיה מאושרת. ומאושרת היא יכולה להיות גם בתור מהנדסת, רופאה, חברת כנסת או אפילו נהגת משאית. אנחנו מסלילים את הילדות שלנו לאידאל היופי החולני הזה, לרצות להיות דוגמניות ולסגוד ליופי. המשמעות של זה, שבנות ישקיעו יותר זמן במראה החיצוני שלהן וישאפו להיות יפות. איזו מין שאיפה זאת בכלל?

3. גילנות! (מושג שפירושו אפלייה על בסיס גיל) אחד התנאים להגשת מועמדות: הוא להיות בגיל 17-24. אז ברגע שאישה נהיית בת 25 היא מפסיקה להיות יפה? אולי פג תוקפנו בגיל 24 ואף אחד לא גילה לנו?

4. אפליה על בסיס מצב משפחתי. הידעת? בתחרות היופי השישית של מדינת ישראל בשנת 1955 זכתה מתמודדת שהודחה לאחר זמן קצר כיוון שהתגלה שהיא נישאה שבועיים לפני התחרות ומתמודדות לתואר מלכת היופי הלוא, חייבות להיות רווקות (תודה לויקיפדיה!). למה? האם אנחנו מתכערות עם נישואינו? מה הקשר בין יופי לבין מצב משפחתי? אם אנחנו לא פנויות למי בדיוק זה משנה? לפנטזיות של מי?

5. כי די כבר. 2015. זה מביך. 

אז מחר תתקיים תחרות מלכת היופי הישראלית בערב, אני לא מתכוונת לצפות. אבל אם אתם רוצים לראות היסטוריה, תסתכלו, אינשאללה זאת הפעם האחרונה.

הצטרפי לניוזלטר של אישווה

אהבת את הפוסט? מוזמנת לשתף

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך

3 תגובות

  1. ג'ון אוליבר מצוין, ואני כ"כ מסכימה… עצם העובדה שעדיין מתקיימות תחרויות כאלה בימינו היא פשוט אבסורדית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *