דברו אלינו! יוזמה חדשה שקוראת לכולנו לדבר רק בלשון נקבה ביום הנשים הבינלאומי- ראיון ראשון!

דברו אלינו

נתקלתי ברעיון של יוזמת 'דבר אלינו' בכמה קבוצות פייסבוק שאני חברה בהן וחשבתי שזה מבריק! זה הרי לא ביג דיל, כולה יום אחד בשנה שכולנו, בחיי היומיום שלנו, ברדיו, באוניברסיטה, בבית הספר, בטלוויזיה, בפייסבוק נדבר בלשון נקבה. זה אקטיביזם וירטואלי במיטבו בעיני. כי מהפעולה הקטנה הזאת יכולה להתפתח מודעות לצורה שבה נשים חיות את חייהן 365 יום בשנה.

6 שאלות עם תשובות קצרות ולעניין על היזמת והיוזמה המהממת:

מי את?

אני דפנה איזנרייך, סטודנטית לתואר שני במגדר בבר אילן ורכזת חינוך במרכז סיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית ת"א.

דפנה דברי אלי

איך הגעת ליוזמה הזאת?

עם השנים כפמיניסטית האוזניים שלי נהיו מאוד רגישות לשפה… אני חושבת שיש קשר הדוק בין השפה שלנו למבנה החברתי ולהתנהגות שלנו. באחד הימים הקשבתי לרדיו באוטו ושמתי לב שהפניה היא רק בלשון זכר כל הזמן. חשבתי שיכול להיות נחמד לשמוע גם דיבור בלשון נקבה, ויום האישה נראה כמו ההזדמנות המושלמת לזה, כי הוא שם את הפניה בלשון נקבה בתוך הקשר מסוים, וכי זאת עוד דרך, קצת אחרת, לציין את היום הזה.

מה המטרה שלך ביוזמה הזאת?

המטרה שלי היא שנשמע פניה לקהל מעורב בלשון אישה. שנתמודד עם הצרימה, עם המבוכה, הכעס, הלגלוג וכל שאר התחושות שעולות בדרך כלל כשמדברות לקהל מעורב בלשון נקבה – ושנבין שהתחושות השליליות האלו לא קשורות רק לעובדה שאנחנו מפרות את כללי השפה, אלא נובעות מהערך הנחות יותר של נשים ביחס לגברים, ומכך שבעברית השימוש בלשון נקבה לגברים לרוב נועד להקטין או להשפיל. המטרה שלי היא לשבור את התבנית הזו. אני חושבת שגם עבור מי שמדבר/ת זה אתגר רציני – אני יכולה להגיד שגם לי עדיין קשה לדבר רק בלשון נקבה, עם כל המודעות… זה דורש ממש תשומת לב ומוטיבציה. מטרה נוספת היא להעלות מודעות ליום האישה ולנצל את ההזדמנות כדי לדבר על נושאים הקשורים לנשים וליחסים בין גברים לנשים באופן כללי.

איזה תגובות את מקבלת על היוזמה?

בינתיים בעיקר תמיכה, אבל אני חושבת שזה בגלל שהיוזמה עוד לא קיבלה חשיפה מספיק גדולה… א/נשי התקשורת שפנינו אליהם עד עכשיו בפייסבוק עוד לא הגיבו, אז כנראה שגם התעלמות זאת סוג של תגובה..

מי הכי ישמח אותך שייקח חלק ביוזמה באופן אישי?

אשמח מאוד אם תכניות עם רייטינג גבוה יאמצו את היוזמה, ובנוסף אשמח אם ישתתפו בה גם מורות ומורים – זאת הזדמנות חינוכית מעולה בעיני.

אז מה אפשר לעשות?

לייק ושיתוף לעמוד הפייסבוק דברו אלינו!

להזמין חברים לאהוב את העמוד

להציע לא/נשי תקשורת וחינוך להשתתף 

לפנות לקהל מעורב בלשון נקבה ביום עצמו (בפייסבוק, בשיעורים, הרצאות, סדנאות, סיורים וכד')

הצטרפי לניוזלטר של אישווה

אהבת את הפוסט? מוזמנת לשתף

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *