"החלום של כולם מתגשם כשאני מתה"

ורד מאיה לב

(טריגר גילוי עריות, אלימות מינית, אונס)

"החלום של כולם מתגשם כשאני מתה" אמרה מאיה גאיה (ורד לב) בכתבה שעשו עליה ב2010, שם היא מתארת את האונס שעברה בתור ילדה בת 3 על ידי אביה. היום היא שמה קץ לחייה בפורטוגל אחרי שהתיק נסגר ולא הוגש כתב אישום.

זו הכתבה בשני חלקים (צפייה שהיא בבחינת חובה לדעתי, אך היא קשה וכואבת פי כמה עם הבשורה על מותה):

https://https://www.youtube.com/watch?v=wW3Mrg3429o

הלב שלי נשבר על מה שהאישה-ילדה הזאת עברה וכמה מעט אנחנו כחברה עשינו עבורה. אני מאחלת לה ולנו שהשם שלה ייזכר כמי שעשתה את השינוי ומי שבמותה ציוותה לילדים וילדות אחרים את החיים ללא טרור מיני. עלינו לדרוש (!) שהפרקליטות, התקשורת וכל מערכת החוק והמשפט תעשה בדק בית, יש להקים ועדת חקירה לבדוק איפה בדיוק הצדק ולמה מעבירים קורבנות 7 מדורי גיהנום. ורד היא אישה נורמלית, שפויה במאה אחוז, שפשוט נמאס לה להיאבק ומי יכול להאשים אותה? אני מרגישה שכל מילה שאכתוב היא מיותרת ולכן אצטט חלקים מתוך מכתב שהיא עצמה כתבה כשהובילה את המאבק ב27/6/10 נגד חוק ההתיישנות במקרים של עבירות מין וגילוי עריות, מכתב שכל מילה בו בוערת וזועקת מהאדמה- אני מאשימה- עשו צדק:

"לדעתי האישית הסיבה שהמחאה שלי לא מצליחה לתפוס עין ציבורית אמיתית.. היא שהנושא של התעללות מינית בילדים הוא נושא שלכולם יותר נח לשכוח, להדחיק ולהסתכל הצידה… אני רוצה לחדד ולהבהיר עכשיו את המסר שלי למען כולכם. אני יצאתי למחאה שלי מתוך מקום של יאוש מוחלט מכל המערכות החברתיות אחרי שהבנתי לעומק שאין אף צד של החברה שפועל לעשות שינוי אמיתי או שפועל לצמצום התופעה הזאת של התעללות מינית בילדים
הודעתי והתראתי בפניי כולם, כולל התקשורת, הכנסת, הפרקליטות וכל המקורבים אליי שאין לי שום רצון להמשיך לחיות בחברה ובעולם שלכם כל עוד הנושא הזה לא מטופל ומשתנה בצורה משמעותית.  הרצון שלי למות נהיה יותר ויותר חזק עם כל צעד שאני עושה במלחמה הזאת לנוכח האדישות, האטימות ואזלת היד של כולכם מול התופעה המחרידה הזאת… אם אמשיך לראות שכל מאמציי אינם מצליחים להרים קול צעקה אמיתי, אני מתכוונת לשים קץ לחיי כיוון שאני לא רואה עתיד טוב לחברה שמתנהגת בצורה כל כך רעה ואטומה
אתמול הגיעה לאוהל המחאה שלי כיתת ילדות בגילאי שבע או שמונה עם מדריך אשר התעניין במחאתי כחלק מטיול ההסברה שלהן. כשהסברתי לקבוצת הילדות שהתגודדה סביבי שאני נלחמת למען זה שלא יהיו יותר אנשים הפוגעים מינית בילדים כמותם, אחת הילדות פערה לכיווני זוג עיניים תמות ועצובות ואמרה: "כן, הם רק נותנים להם אזהרה ואז הם משחררים אותם".
הילדים האלה מודעים לגודל הסכנה לה הם נמצאים והפחד שבעיניהם הוא אמיתי ודוחק.
אני דורשת עכשיו שכל החברה תפסיק את כל עיסוקיה הטפלים ותתעסק אך ורק בעיכול הנושא הזה של התעללות מינית בילדים על כל רבדיו – היקף התופעה, המחדלים במיגור התופעה ובטיפולה, איך ואיפה צריך לשנות ולתקן על מנת שהתופעה הזו תמוגר בהקדם וכל חשיבה פרקטית דומה."

מאיה- גאיה (ורד לב) נוחי על משכבך בשלום, סליחה.

מוזמנות ומוזמנים לעצרת לזיכרה- כל הפרטים באירוע

הצטרפי לניוזלטר של אישווה

אהבת את הפוסט? מוזמנת לשתף

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *