לכבוד יום האישה: 3 המלצות לציון היום כראוי (סרט, יוזמה מדליקה ודעתי על 'מותר לך')

Emmeline_Pankhurst_Arrested_1907-1914
  1. תראו את הסרט 'סופרג'יסטיות' על המאבק לזכות ההצבעה לנשים בבריטניה בתחילת המאה ה20. לא יאומן מה נשים עברו אז, כמה סבל והקרבה היה כרוך במאבק להשגת זכות אלמנטרית כמו הצבעה. מה שלא פחות מדהים הוא עד כמה הנשים האלה נשכחו. שמותיהן לא זכורים כמו מרטין לותר קינג או נלסון מנדלה. אולי כי לנשים יש נטייה לשיתופי פעולה ופחות מנהיגות יחידה, אולי כי יש לנשים נטייה להקטין את עצמן. זה לא משנה. כדי לתקן את המעוות שווה לקרוא את ערך הויקיפדיה על תנועת הסופרג'יזם ולהכיר כמה שמות של נשים שבלעדיהן חיינו היו נראים אחרת לגמרי! (בתמונה הראשית: אמלין פנקהרסט ממייסדות תנועת הסופרג'יסטיות בבריטניה נעצרת על ידי המשטרה לאחר שהפגינה ליד ארמון בקינגהם – 1914)

  1. דברו אלינו- יוזמה מדליקה שמזמינה נשים וגברים, מרצותים, אנשי/נשות תקשורת ועוד לפנות לקהל שלהם בלשון נקבה. רק ליום אחד. יום האישה. לתת לגברים טעימה איך זה מרגיש שפונות אליהן בלשון נקבה. איך נשים מרגישות 365 ימים בשנה. שווה ניסיון. עוד על היוזמה כאן.
  2. תוציאו את המילה מותר מהלקסיקון- ליהיא לפיד כתבה פוסט לכבוד יום האישה שזכה לתהודה רבה תחת הכותרת 'מותר לך'. בתגובה, אני רק רוצה לאחל למין הנשי להוציא את המותר הזה. את הצורך לקבל רשות, לבקש רשות, לרצות. "בעלך מרשה לך?", "מה יחשבו?", "זה לא נשי" ושאר אמירות שבמהותן מנציחות תבניות מחשבה בהן אנחנו ממשיכות לבקש אישור, לרצות ולציית לתכתיבים. אם יש משהו שאני מאחלת לנו זה לא לחשוב שמותר לנו, אלא לדעת מה עושה לנו טוב ולעשות אותו, בלי לבקש רשות ובלי לתהות אם זה מותר (חזרה לסעיף 1- תראו את הסרט כדי להבין שכשהחוק לא משרת/מגן על נשים חשוב להבין שצריך לפעול לפי חוקים אחרים).

נשים יקרות,

אנחנו רחוקות מאוד מהמצב של הנשים שנלחמו על הזכות לבחור, אבל במובנים רבים, המאבק במנטליות שרואה באישה כנחותה נמשך. ביחס המבטל כלפי נשים שמתלוננות על אונס או תקיפות מיניות, על ידי התקשורת והמשטרה. בהיקף של נשים שאינן בטוחות בבתים שלהן. בכך שנשים יאלצו להסתתר מחשש לחייהן במקלט במקום שהגברים הפוגעים יכלאו. ובלקיחת אחריות מהמקום הכי בסיסי, שאנחנו לא מאמינות ש'מותר' לנו להיות בעמדות מפתח כמקבלות ההחלטות, שמגיעה לנו העלאה, שאנחנו טובות מספיק בשביל להתמודד על המשרה.

אני לא חושבת שכל הנשים טובות מכל הגברים. אבל אני חושבת שהגיע הזמן שתכונות שנחשבות נשיות יקודשו לא פחות מתכונות גבריות. הגיע הזמן שסדרי העדיפויות שלנו ישתנו ויכללו גם הקשבה, הכלה, רגשות, גמישות ויכולת להתפשר. הגיע הזמן שיבינו שהתכונות האלה הן אלו שיכולות להוביל את המין האנושי למקום טוב יותר. הגיע הזמן שנרצה לראות נבחרות ונבחרי ציבור שיש בהןם את התכונות האלה. שמתגאות בתכונות האלה ומקבלות חיזוקים על הפגנת התכונות האלה.

"האושר הוא הפשע המושלם"! מאחלת לנו אושר, אהבה ושנהייה השינוי שנרצה לראות בעולם,

יום נשים שמח- יש לנו גם הרבה הישגים לחגוג 🙂

ערבה גרזון רז

אישווה

 

הצטרפי לניוזלטר של אישווה

אהבת את הפוסט? מוזמנת לשתף

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *