פינת לידות הבית של אישווה שמחה לארח את: אסנת דוקטורית לביולוגיה התפתחותית ואימא לשניים

alma baby

פינת לידות הבית התחילה במטרה להעלות מודעות ולהפחית בורות בתחום לידות הבית. כפי שכתבתי בפוסט הראשון, אני ילדתי בבית אחרי שהכרתי כמה חברות שילדו בבית לפני. לרוב זה משהו שנתפס כהיפי והזוי, אבל הנשים שאני מכירה שעשו את הבחירה הזאת, הן במקרה גם הנשים הכי משכילות שאני מכירה. אסנת היא אחת מהן. היא אישה כזאת שכשהיא נכנסת לחדר זה מורגש. היא גם בלבוסטה אמיתית שיודעת לתקתק הכל ובייחוד בשטח, אבל גם מורה ליוגה וגם פאקינג דוקטור לביולוגיה התפתחותית! היא גם עברה בלידת בית השנייה שלה לבית חולים ולבסוף ילדה בקיסרי ובכל זאת, שלמה עם כל רגע ורגע בתהליך. היא ממש לא אישה שניתן לזלזל ביכולת שלה לבחור בחירה מושכלת ומבחינתי היא לגמרי השראה.

ואחרי כל ההקדמה הזאת, קבלו את אסנת ואת התשובות שלה לשאלון:

alma baby

  1. שם : אסנת
  2. מקצוע/ השכלה : דוקטור לביולוגיה התפתחותית, מורה ליוגה אנטגרטיבית
  3. מאיפה בארץ : דרום הגולן
  4. כמה ילדים יש לך? כמה מתוכם נולדו בבית?

יש לי שני ילדים, בשתי הלידות התכוננתי ובחרתי ללדת בבית. את ביתי הבכורה ילדתי בסלון, בלידה טובה משמעותית ומעצימה. לידתי השנייה החלה בבית ותוך זמן קצר התקדמה לפתיחה מלאה, בשלב זה המיילדת גילתה שהעובר במצג פנים (ברוב המקרים לא ניתן ללדת מצג פנים בלידה וגינלית) ועברנו בבטחה לבית החולים בליווי המיילדת הנפלאה שלנו. בסופו של דבר הלידה שהסתימה בקיסרי בשל המצג שלא היה ניתן לשינוי. אך לכל אורך הדרך, עד שהגעתי לחדר ניתוח הייתי בלידה פעילה, בתמיכה מלאה ובאווירה ביתית גם בחדר הלידה בבית החולים (!) בזכות המיילדת שלנו והצוות הרפואי.

  1. למה בחרת ללדת בבית?

מבחינתי לא ראיתי אפשרות אחרת. אני מאמינה שכדי ללדת אישה צריכה להיות רגועה ולהתכנס בסביבה בה היא מרגישה בטוחה עם מינימום התערבות חיצונית. עבורי הבית הוא המקום הבטוח. ולראיה לידתי השנייה- כאשר המיילדת זיהתה בשלב הפתיחה המלאה את המצג ועברנו לבית חולים. בשום שלב לא הייתה מצוקה עוברית. בכל שלב הייתה תמיכה מקצועית של המיילדת שבחרתי.

כיום, אני מודה לבני הקיסרי שאפשר לי להתחיל את הלידה בבית בסביבה בה הרגשתי שנכון לי לעבור את רוב צירי הלידה.

mms_img-875841630

  1. מה הייתה המשמעות של הלידה בבית עבורך?

חופש בחירה. חיבור לעצמי, לאורח החיים בו אני מאמינה, כמו שאמרו חכמות ממני- אישה יולדת כפי שהיא חיה. העובדה שאנו יכולות לבחור את סביבת הלידה שלנו היא משמעותית וחשובה לתהליך כל כך עצמתי בחייה של אישה.

  1. האם נתקלת בהתנגדויות או ביקורת ביחס להחלטה שלך ללדת בבית? איך התמודדת?

בוודאי. את שני ילדי ילדתי במהלך הדוקטורט שלי. עבדתי בהדסה עין כרם, בבית הספר לרפואה. רוב האנשים בסביבת העבודה שלי היו בגישה מאוד פרו-רפואית. שמעתי מסביב הרבה חוסר אמון בתהליך הביולוגי הטבעי והרבה אמון במערכת הרפואית. הבנתי שאני לא הולכת לשכנע אף אחד אלא ללכת עם האמת הפנימית שלי.

  1. האם יש לך טיפ לחלוק ליולדות בכלל ויולדות בית בפרט?

קודם כל להבין מהו המקום בו את מרגישה בבית. בלידתי השנייה הבנתי ש"הבית" יכול להיות בעוד מקומות…זה מאד רומנטי לחשוב על הבית כמקום הלידה אבל עבור נשים מסוימות חדר לידה בבית חולים בליווי מתאים יהיה "הבית".. להיות באמון מלא עם הבחירה היכן ללדת. לשתף את מי שתומך ואת מי שאת יודעת שלא יתמוך לשתף בדיעבד. 😉

להזמין למרחב של הלידה רק את מי שבאמון מלא בתהליך. כל השאר יכולים להצטרף מיד אחרי.. לבחור מיילדת שאת מתחברת אליה ומאמינה שיכולה לתת לך את התמיכה שאת זקוקה לה. ו- שיהיה מסע מדהים 🙂

——-

ולמי שרוצה להשלים קריאה:

פינת לידות הבית של אישווה: נגה עמית-מילר מובילת חדשנות טכנולוגית ואימא לשניים

פינת לידות הבית של אישווה יוצאת לדרך: התשובות שאני עניתי לשאלון

שישה דברים שכל אישה לפני לידה צריכה לזכור

הצטרפי לניוזלטר של אישווה

אהבת את הפוסט? מוזמנת לשתף

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך

2 תגובות

  1. מקסים
    אין לי ספק שבאמצעות הפינה הזו עוד נשים יבחרו…
    נשיקות אהובה שלי
    ילדת מלקחיים ווואקום 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *